قوانین و مقررات سایت
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای فروشگاه آبنبات منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای فروشگاه آبنبات تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
لازم به ذکر است که ثبت سفارش به معنای پذیرفتن کامل شرایط و قوانین وب فروشگاه آبنبات از سمت کاربر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه آبنبات اقدام کند.
همچنین از آنجا که فروشگاه آبنبات یک وبسایت عمده فروشی و خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات فروشگاه آبنبات استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه آبنبات ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه آبنبات به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای این فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد فروشگاه آبنبات برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه فروشگاه آبنبات را در پروفایل خود لغو کنند.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان فروشگاه آبنبات ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام فروشگاه آبنبات است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@abnabat.ir اطلاع دهید.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
فروشگاه آبنبات به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
فروشگاه آبنبات متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت فروشگاه آبنبات ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات فروشگاه آبنبات ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط فروشگاه آبنبات جزئی از اموال این فروشگاه محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار فروشگاه آبنبات است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای فروشگاه آبنبات محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط فروشگاه آبنبات و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار فروشگاه آبنبات است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت فروشگاه آبنبات و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، ربات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای فروشگاه محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات فروشگاه آبنبات ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است. فروشگاه آبنبات محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش میرساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند میباید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.abnabat-school.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت فروشگاه آبنبات هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.abnabat-school.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ گاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در کشور عزیزمان ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. فروشگاه آبنبات به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
- کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت فروشگاه آبنبات به وسیله ارسال کد سفارش و پیش فاکتور از طریق پنل کاربری ، در صف پردازش قرار میگیرند. فروشگاه آبنبات همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه آبنبات به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای فروشگاه آبنبات محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب کاربری مشتری واریز خواهد شد.
- فروشگاه آبنبات مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه آبنبات محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت فروشگاه آبنبات ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه آبنبات محفوظ است. فروشگاه آبنبات در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت فروشگاه آبنبات میتواند از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه آبنبات جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
- لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
- همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارشها وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ سفارشها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفتانگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که فروشگاه آبنبات هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
فروشگاه آبنبات همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق پنل کاربری) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه آبنبات تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
- آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل برطبق رویه ها در لحظه تحویل به مشتری و یا 24 ساعت پس از آن تحویل کالا اعلام گردد. درغیر این صورت جهت تایید درخواست مرجوعی نیاز به ارسال مستندات شفاف می باشد.
- در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در فروشگاه آبنبات به اتمام برسد، و فروشگاه آبنبات امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب کاربری خریدار استرداد نماید.
- در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، فروشگاه آبنبات صرفا هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور (حداکثر تا یک ماه بعد از تحویل به مشتری) به مشتری برمیگرداند.
- طبق قوانین و مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، تیپاکس و انواع مؤسسه های حمل و نقل کالا (باربری) تنها اجناسی که در مقابل شکستن و وارد آمدن ضربه مقاوم باشد قابلیت حمل و نقل دارند و در صورت بروز هرگونه آسیب در زمان حمل کالا هیچ نوعی از بیمه و یا جبران خسارت صورت نمی پذیرد. فروشگاه آبنبات تمام تلاش خود را می کند تا جهت حمل و ارسال مرسوله از بسته بندی های استاندارد و مناسب استفاده نماید تا بتواند جهت کاهش بسیاری از این مشکلات به وظیفه اصلی خود عمل نماید. در بسیاری از موارد جهت ارسال از پاکت های پستی حبابدار (ضربه گیر) و کارتن های ضخیم و سه لایه استفاده می شود. لازم به ذکر است که در صورت وجود هر گونه پرداخت هزینه جهت بیمه اجناس، فروشگاه خود را موظف به انجام آن می داند اما این نوع از بیمه در تمامی شرکت های حمل و نقل فقط جهت گم شدن مرسوله امکان پیگیری برای مشتری را دارد نه وارد آمدن خسارت به آن. پس نتیجه می گیریم که بعد از انتخاب هر کدام از گزینه های نحوه ارسال و پیش آمدن مشکلاتی از این دست، عواقب آن بر عهده خود مشتری می باشد و فروشگاه آبنبات هیچ گونه مسئولیتی در این راستا جهت جبران خسارت ندارد.
- لازم به ذکر است طبق قوانین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بسته های پستی به دو صورت پاکت پستی فقط تا سقف مبلغ 200.000 تومان و جعبه های پستی (کارتن، روکش حباب دار) فقط تا سقف 1.000.000 تومان در صورت مفقودی قابلیت جبران خسارت دارد. شما کاربر گرامی در صورتی که جمع صورت حساب خریدتان بیش از مبالغ ذکر شده است می بایست با توافق و پرداخت هزینه ای بیشتر (به فروشگاه آبنبات) جهت بالا بردن بیمه مفقودی بعد از خرید و قبل از ارسال اجناس هماهنگی های لازم را با فروشگاه آبنبات انجام دهید. در غیر این صورت فروشگاه هیچ تعهدی نسبت به جبران هزینه بیشتر به مشتری را ندارد.
- لازم به ذکر است طبق قوانین شرکت های حمل و نقل (باربری)، تمامی بسته ها تا سقف 200.000 تومان در صورت مفقودی قابلیت جبران خسارت دارد. شما کاربر گرامی در صورتی که جمع صورت حساب خریدتان بیش از مبلغ ذکر شده است می بایست با توافق و پرداخت هزینه ای بیشتر(به فروشگاه آبنبات) جهت بالا بردن بیمه مفقودی و خسارت بعد از خرید و قبل از ارسال اجناس هماهنگی های لازم را با فروشگاه آبنبات انجام دهید. در غیر این صورت فروشگاه هیچ تعهدی نسبت به جبران هزینه بیشتر به مشتری را ندارد.
- مشتری گرامی حتماً در زمان ثبت سفارش گزینه های روش ارسال را در صفحه سبد خرید خود به دقت مطالعه نمایید چون اطلاعاتی کاربردی و دقیق از جمله هزینه ارسال و زمان ارسال برای شما نمایش داده شده که قابل انتخاب می باشد. هزینه ارسال در روش ارسال سریع از انبار فروشگاه آبنبات تا مقصد بر عهده مشتری می باشد که بعد از دریافت کالا باید به پیک پرداخت نماید. لازم به ذکر است که طبق قوانین و مقررات تنها طی بازه زمانی ثبت شده پس از ثبت سفارش بسته شما بدون هیچ گونه هماهنگی ارسال می گردد، در صورت برگشت بسته به دلیل اطلاعات آدرسی نادرست یا حاضر نبودن گیرنده در مقصد سفارش، فروشگاه آبنبات موظف به پرداخت هزینه ارسال به مأمور پیک بوده و بلافاصله این مبلغ به عنوان بدهی شخص سفارش دهنده لحاظ می شود و تا زمان تسویه آن، بسته به صورت امانت نزد فروشگاه باقی می ماند.
اطلاعات و شرایط لازم جهت مرجوعی وجه به مشتری
- مشتری میبایست شماره کارت بانکی که حساب آن به نام صاحب پروفایل میباشد را در حساب کاربری مدرسه آبنبات خود ثبت نماید. (در خصوص افراد زیر 18 سال فاقد کارت بانکی، شماره کارت یکی از والدین ایشان با اولویت پدر، کفایت میکند.)
- در صورت لزوم عودت وجه به حساب مشتری، اصل بر این است که مبلغ به شماره کارت اعلام شده توسط مشتری عودت خواهد شد. مشتری با درج شماره کارت در حساب کاربری خود میپذیرد که نسبت به انجام تراکنش های مالی در خصوص عودت وجه خرید های انجام شده از فروشگاه آبنبات ، رضایت داشته و با معرفی کارت در حساب کاربری مسئولیت های قانونی در این خصوص را میپذیرد.
- در صورتی که در هر خرید واریز اولیه از کارت دیگری صورت گرفته باشد و مغایرتی بین حساب مبداء که پرداخت اولیه از آن انجام شده با حساب اعلامی توسط مشتری در حساب کاربری کشف شود، فروشگاه آبنبات مطابق با ضوابط و مقررات قانونی، مبلغ را به حساب مبدا عودت خواهد داد.
در صورت بروز هرگونه سوال با مشکل در فرایند خرید و بازگشت کالا میتوانید از طریق بخش ارتباط با ما یا گفتگوی آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید
در صورتی که مشتری از پیش خرید خود انصراف دهد :
- در صورتی که مشتری تا قبل از ارسال فاکتور خرید خود تصمیم به انصراف دهد بدونه هیچگونه جریمه ویا خسارت حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ محصولات خرید شده به حساب وی واریز خواهد شد.
شرایط و قوانین تعویض و بازگشت کالا
- چنانچه کالای تحویل گرفته شده با کالای خریداری شده از فروشگاه اینترنتی مغایرت داشته باشد.
- زمانی که کالاهای خریداری شده شما از لحاظ مشخصات فنی، جنس، سایز، رنگ و دیگر اطلاعات ثبت شده در وب سایت فروشگاه اینترنتی مطابقت نداشته باشند، شما میتوانید حداکثر تا ۷ روز با واحد پشتیبانی مشتریان سایت تماس گرفته و آنها را مطلع کنید و در نهایت اقدام به ارجاع کالای خریداری شده کنید.
- چنانچه ویژگی کالای خریداری شده بدون استفاده و باز نمودن بسته بندی، قابل مشاهده باشد. مانند: سایز، مشخصات درج شده بر روی کارتن و یا رنگ باید کالا را به همان صورت که به مشتری تحویل داده شده است به فروشگاه آبنبات مدرسه ارجاع دهید و در طی این زمان از آن استفاده نکنید.
- فیلم و عکسهای مندرج در وب سایت و یا شبکههای اجتماعی وابسته به سایت فروشگاه برای کمک رسانی در هنگام خرید به مشتریان بوده و به استناد به این موارد نمیتوان اظهار به مغایرت نمود.
- شما میتوانید در صورتی اقدام به تعویض و ارجاع کالای خود کنید که کالا در کارتن بسته بندی سازمان و جعبه اصلی کالا به فروشگاه برگردانده شود.
- با توجه به فروش رندوم یا میکس بعضی از کالاها امکان مغارت طرح ها با عکس موجود در سایت می باشد و مشتری در هنگام خرید می بایست به وضعیت کالا(میکس یا رندوم) توجه نماید.در صورتی که کالا با عنوان میکس یا رندوم فروخته شده باشد امکان مرجوعی بابت طرح متفاوت وجود ندارد.
- چنانچه کالای خریداری شده دارای پک محافظ بسته بندی، مانند: پوشش حبابی، قوطی تیوب، شیشه و یا کارتن اصلی باشد از دور ریختن آنها تا ۷ روز جلوگیری کنید. کالا باید توسط مشتری مجدداً بستهبندی شده و به همان صورتی که از فروشگاه تحویل گرفته شده ارجاع داده شود.
- مشتریان میتوانند از پشت برگه رسید کالا برای درج علت تعویض و یا ثبت درخواست خود استفاده نمایند.
توجه
دقت داشته باشید که طبق شرایط و قوانین تعویض و بازگشت کالا چنانچه آسیب به کالا و یا کارتن بسته بندی شده وارد شود و یا بر روی کالا و کارتن آن نام و نشانی و یا مشکلات نقص فنی درج شود، ضمانت کالا از بین رفته و شرکت در این صورت مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.
آسیب کالا در هنگام حمل و نقل
زمانی که شما محصولی از فروشگاه اینترنتی خریداری میکنید، هنگام تحویل گرفتن کالا باید بسته خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر کالای خریداری شده در هنگام تحویل دچار آسیب و شکستگی شود، بدون استفاده و باز کردن بسته بندی آن از تحویل گرفتن بسته خودداری کنید.
توجه داشته باشید با توجه به اینکه ارسال کالا ها از طریق پست ، تیپاکس و.. می باشد مسئولیت سلامت کالا در حمل و نقل به عهده شرکت حمل و نقل کننده می باشد.
زمانی که شما بسته دچار آسیب شده را تحویل میگیرید؛ بدان معنا است که که شما پس از بررسی و تأیید نهایی، اقدام به دریافت کالا کردهاید و بعد از آن فروشگاه آبنبات مدرسه هیچ گونه مسئولیتی را در این زمینه پذیرا نخواهد بود. دقت داشته باشید که فرد تحویل دهنده کالا نماینده فروشگاه اینترنتی بوده و در صورتی که شکستگی در این کالا وجود داشته باشد، باید آن را به اطلاع مامور و یا فرد تحویل دهنده کالا برسانید و او را از این موارد آگاه کنید.
نظر کارشناسان بخش پشتیبانی
چنانچه حق با مشتری نبوده و کالا بدون ایراد و عیب تشخیص داده شود، واحد بخش پشتیبانی مشتریان، این موضوع را به اطلاع مشتری خواهد رساند. در این حالت کالا به صورت امانت به مدت یک ماه نزد شرکت میماند و مشتری میتواند با پرداخت هزینه حمل و نقل، اقدام به دریافت مجدد کالای خود کند. در صورتی که مشتری اقدام به تحویل کالای مورد نظر ظرف مدت یک ماه نکند، شرکت در قبال مفقود شدن کالا و آسیبهای وارد شده بر آن مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.
چنانچه در رابطه با کالای مرجوعی حق با مشتری باشد به مشتری اطلاع داده میشود و کالا طبق شرایط و قوانین تعویض و بازگشت کالا به صورت رایگان برای مشتریان ارسال خواهد شد.
مشتریان عزیز دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن طبق نظر کارشناسان بخش پشتیبانی پس از فروش شرکت است؛ بنابراین از مشتریان انتظار میرود که حداکثر همکاری را با این واحد داشته باشند.
پس از رسیدن کالا به واحد پشتیبانی مشتریان فروشگاه اینترنتی، مراحل رسیدگی کالا چگونه خواهد بود؟
کارشناسان بخش خدمات پس از فروش مغایرت و مشکلات اعلام شده توسط مشتریان را مورد بررسی و کنترل قرار میدهند. چنانچه مشکلات فنی، ایرادها و مغایرت توسط کارشناسان خدمات پس از فروش تأیید شود، کالای مرجوعی تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خریداری شده خود را با مدل دیگری تعویض نماید.
محاسبه هزینه ارسال کالا
- اگر در کالای خریداری شده هر گونه مشکلی اعم از ایراد فنی، آسیب دیدگی، عدم انطباق موارد درج شده در سایت با کالای خریداری شده و یا هر عاملی که منجر به تعویض و یا ارجاع کالا گردد، به تأیید کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه برسد، هزینه ارسال کالا بر عهده شرکت فروشگاه است.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری باید قبض پستی با مهر شرکت پست همراه با کالا به شرکت ارسال شود.
- در صورت تأیید نشدن مغایرت کالای خریداری شده توسط کارشناسان پشتیبانی فروشگاه اینترنتی، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا بر عهده مشتری میباشد.
- مشتریان دقت داشته باشید که ملاک ارجاع کالا و یا عدم ارجاع آن بر اساس نظر کارشناسان مربوطه میباشد؛ بنابراین بیشترین همکاری را با کارشناسان این واحد داشته باشید.
موجودی و یا تغییر قیمت کالا
اگر در طی مدت زمان تعویض و یا بررسی کالا، موجودی کالا تمام شود، فروشگاه اینترنتی به درخواست مشتری، کالای دیگری را ارسال کرده و یا طبق درخواست مشتری، مبلغ کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند.
لازم به ذکر است؛ در صورتی که مشتری کالای دیگر را انتخاب نماید، اگر قیمت کالای جدید با کالای قبلی تفاوت داشته باشد، باید ما به التفاوت محاسبه و قبل از ارسال تسویه شود. بدیهی است که مشتری برای کالای گرانتر باید مبلغ بیشتری را پرداخت کرده و برای کالای ارزانتر، شرکت موظف به پرداخت مابه التفاوت به حساب مشتری میباشد.
در صورتی که در طی مراحل برگشت و یا تعویض کالا محصول دچار تغییر قیمت و یا عدم موجودی شود، این مورد مسئولیتی را برای فروشگاه در جهت تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت نخواهد داشت و حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند.